![]() |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Czy wiesz, że: |
|
|||||
Można zadać sobie pytanie, dlaczego stosowanie systemów opłaca się i
przynosi wymierne korzyści finansowe? Dlaczego można oszczędzić poważne
kwoty, korzystając z tych systemów? |
|||||
|
![]() |
![]() |
|
||
Rysunek
1 Można zauważyć iż przy niedopompowaniu (underpressure) opony o 20% zużycie paliwa rośnie o 2.2%. Ciekawie wygląda nadmierne napompowanie (overpressure) o 20%, zużycie paliwa maleje o 1.8%. Byłoby miło, gdyby nie kolejny wykres obrazujący zużycie opony. |
Rysunek
2 Przy niedociśnieniu (underpressure) o 20% żywotność opony maleje o 18%, zaś przy "przepompowaniu" (overpressure) maleje aż o 22%. Z analizy wykresów widać, że najbardziej optymalne koszta eksploatacji można osiągnąć przy ciśnieniu zalecanym przez producenta ogumienia dla danej opony. |
||||
Łączne oszczędności po wprowadzeniu systemu TPMS dla typowego pojazdu ciężarowego lub autobusu, są szacowane na 2500 euro/rocznie. |
|||||
Cytat z czasopisma Trucks:
Warto zauważyć, powyższe reguły obowiązują w czasie normalnej eksploatacji
pojazdu. ARA-TPMS zwróci się już wtedy, gdy zapobiegnie pierwszemu przypadkowi
"incydentu drogowego". Jazda "na kapciu" przez kilka
kilometrów uszkadza oponę, często w takim stopniu, że nie nadaje się ona
do dalszej eksploatacji. Inspiracją do wykonania własnego TPMS, były opowieści kierowców "z życia w trasie". Część z opowiadań przypominały horrory. |